Monday, May 17, 2010

Shipping dari China ke Malaysia:Part 1


Salam bahagia semua..kali ini saya akan berkongsi tips2 menghantar barang2 dari China (Yiwu atau Guangzhou) ke Malaysia. Kaedah shipping ini insyaALlah akan memudahkan anda semua berurusniaga dengan tenang dan selesa.

ads GOOD NEWS. NOW WE ALSO PROVIDE SHIPPING SERVICE FROM CHINA TO MALAYSIA. EMAIL US TO KNOW MORE bezahra at gmail.com. RELIABLE,AFFORDABLE AND FLEXIBLE!


Apabila anda ke China sama ada ke GZ atau ke Yiwu, pastinya anda akan memborong dengan kuantiti yang banyak. Anda pasti tertanya2 bagaimana nak menghantar barang-barang borongan yang sudah tentu banyak dan berkotak-kotak. Nak bawa naik Air Asia tentu sekali mustahil kerana charge yg dikenakan mahal. Jadi bagaimana???

Jadi sebelum anda ke China eloklah selesaikan perkara shipping ni terlebih dahulu.

Caranya cukup mudah. Ikut langkah dibawah

  1. Cari syarikat Freight Forwarder, Freight Management, Logistic Service yang ada perkhidmatan menghantar barang dari China ke Malaysia. Hubungi kami untuk dapatkan maklumat lanjut berkenaan perkhidmatan shipping ini. 
  2. Kami akan memberikan quotation (biasanya dalam rm / cbm ) kepada anda dan alamat gudang kami di Guangzhou atau Yiwu. Kami juga akan berikan anda kod rujukan dan borang pesanan utk barang2 anda
  3. Setibanya anda disana, hubungi gudang tersebut dan dapatkan alamat gudang dan contact mereka (Kami akan berikan kpd anda contact gudang disana).
  4. Apabila anda selesai membeli dan memborong, berikan alamat gudang tadi kepada supplier dan minta mereka hantar barang ke gudang. Suruh mereka isikan borang pesanan untuk rujukan kita dan shipping company. Biasanya tiada charge akan dikenakan. Pastikan mereka hantar barang tersebut sebelum anda berangkat pulan ke Malaysia
  5. Sehari sebelum anda meninngalkan China, eloklah anda pergi ke gudang dan periksa semua barang anda.
  6. Tunggu 2-3 minggu. Buat bayaran dan barang anda akan smapai ke depan pintu rumah anda.
Emel saya di bezahra @ gmail.com utk maklumat lanjut.

Selamat memborong

GOOD NEWS. NOW WE ALSO PROVIDE SHIPPING SERVICE FROM CHINA TO MALAYSIA. EMAIL US TO KNOW MORE bezahra at gmail.com. RELIABLE,AFFORDABLE AND FLEXIBLE!

8 comments :

Saya akan ke guangzhou 24/2/12. Bagaimana caranya jika say ingin menggunakan kemudahan shipping yg pihak tuan sediakan.

Saya plan untuk je guangzhaou next year..bukan bissness..tapi manalah tahu bila sampai disana terlebih shopping pulakjadi bagaimana saya ingin menggunakan kemudahan shipping yg dimaksudkan itu..?

boleh bawak masuk walkie talkie tak? boleh tau macam mana dengan cukai kastam dan kos lain2. sila hubungi sye 0182639465.

boleh bawak masuk walkie talkie tak? boleh tau macam mana dengan cukai kastam dan kos lain2. sila hubungi sye 0182639465.

Hello, saya sudah email untuk quotation. Hope to hear from you soon!

Hi. Im just email to you for quotation.

Share with friends